HORKÁ, Hana. Aktivní formy výuky při přípravě budoucích učitelů 1. st. ZŠ na ekologickou výchovu (Activity teaching forms in professional training of teachers of primary school for environmental education). In Inovace vysokoškolské výuky v environmentálních oborech. Praha: Univerzita Karlova, Centrum pro otázky životního prostředí, 2002, p. 89-98. ISBN 80-238-9228-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Aktivní formy výuky při přípravě budoucích učitelů 1. st. ZŠ na ekologickou výchovu
Name (in English) Activity teaching forms in professional training of teachers of primary school for environmental education
Authors HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Praha, Inovace vysokoškolské výuky v environmentálních oborech, p. 89-98, 2002.
Publisher Univerzita Karlova, Centrum pro otázky životního prostředí
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/02:00006769
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-238-9228-2
Keywords in English activity teaching methods; mental map; brainwriting; brainstorming; group activity; constructivism
Tags activity teaching methods, brainstorming, brainwriting, constructivism, group activity, mental map
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 28/12/2006 13:34.
Abstract
Autorka uvádí přehled aktivizujících výukových metod, které lze uplatnit při profesionální přípravě na učitelských fakultách. Na konkrétních příkladech aktivit ukazuje možnosti přípravy učitelů na ekologickou výchovu.
Abstract (in English)
The author acquaints with some activity teaching methods, which can be used in professional training at teacher training schools. The possibilities of the training for environmental education are shown on specific examples.
Links
GA406/98/1375, research and development projectName: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure
PrintDisplayed: 19/7/2024 21:15