C 2002

Kritische Stellungnahme zu den aktuellen Curricula für den humanwissenschaftlichen Bereich

JŮVA, Vladimír and Hana HORKÁ

Basic information

Original name

Kritische Stellungnahme zu den aktuellen Curricula für den humanwissenschaftlichen Bereich

Name in Czech

Kritický pohled na aktuální kurikulum společenskovědní oblasti

Name (in English)

Critical standpoint for topical curriculum in social sciences

Authors

JŮVA, Vladimír (203 Czech Republic, guarantor) and Hana HORKÁ (203 Czech Republic)
Gabriele Khan-Svik, Elisabeth Persy, Tamara Katschnig (ed.).

Edition

1. vyd. Frankfurt am Main ad. Grudschullehrerinnen- und -lehrerausbildung in den Humanwissenschaften Tschechien-Österreich, p. 181-200, Schule - Wissenschaft - Politik, Band 15, 2002

Publisher

Peter Lang

Other information

Language

German

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Austria

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/02:00024516

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

teachers education; primary school; social sciences; Czech Republic; Austria

Tags

Austria, Czech Republic, primary school, Social Sciences, teachers education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 1/6/2009 17:50, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

ORIG CZ EN

V originále

Erwartete Änderungen des humanwissenschaftlichen Teils der GrundschullehrerInnenausbildung im Hinblick auf den geplanten EU-Betritt der Tschechischen Republik

In Czech

Očekávané změny společenskovědní části vzdělání učitelů základní školy s ohledem na vstup ČR do EU

Links

GA406/96/1102, research and development project
Name: Rozvíjení aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků
Investor: Czech Science Foundation, Development of activity, independence and creativity of pupils
Displayed: 11/11/2024 08:14