C 2002

Kommentar zur Entwicklung der humanwissenschaftlichen Ausbildung der GrundschullehrerInnen an der Pädagogischen Fakultät der Masaryk Universität Brno

JŮVA, Vladimír and Hana HORKÁ

Basic information

Original name

Kommentar zur Entwicklung der humanwissenschaftlichen Ausbildung der GrundschullehrerInnen an der Pädagogischen Fakultät der Masaryk Universität Brno

Name in Czech

Komentář k vývoji společenskovědního vzdělání učitelů základní školy na PdF MU Brno

Name (in English)

Annotation of development of social sciences in teachers training - Faculty of Education Masaryk University in Brno

Authors

JŮVA, Vladimír (203 Czech Republic, guarantor) and Hana HORKÁ (203 Czech Republic)
Gabriele Khan-Svik, Elisabeth Persy, Tamara Katschnig (ed.).

Edition

1. vyd. Frankfurt am Main ad. Grudschullehrerinnen- und -lehrerausbildung in den Humanwissenschaften Tschechien-Österreich, p. 247-266, není uvedeno, 2002

Publisher

Peter Lang

Other information

Language

German

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Austria

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/02:00024517

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

teachers education; primary school; social sciences; Czech Republic; Austria
Změněno: 1/6/2009 17:46, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

Erwartete Änderungen des humanwissenschaftlichen Teils der GrundschullehrerInnenausbildung im Hinblick auf den geplanten EU-Betritt der Tschechischen Republik

In Czech

Očekávané změny společenskovědní části vzdělání učitelů základní školy s ohledem na plánovaný vstup ČR do EU.

Links

GA406/96/1102, research and development project
Name: Rozvíjení aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků
Investor: Czech Science Foundation, Development of activity, independence and creativity of pupils