RABUŠICOVÁ, Milada a Vlastimil ČIHÁČEK. Možnosti vzájemné podpory a spolupráce školy a rodiny. tudia Paedagogica, Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, U7. Brno: Masarykova univerzita, roč. 2002, č. 1, s. 77-91. ISSN 1211-6971. 2002.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Možnosti vzájemné podpory a spolupráce školy a rodiny
Název česky Možnosti vzájemné podpory a spolupráce školy a rodiny
Název anglicky Scope for support and co-operation of schools and parents
Autoři RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant) a Vlastimil ČIHÁČEK (203 Česká republika).
Vydání tudia Paedagogica, Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, U7, Brno, Masarykova univerzita, 2002, 1211-6971.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/02:00007086
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky Parents; school and the family; co-operation; mutual support
Štítky co-operation, mutual support, parents, school and the family
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr., učo 848. Změněno: 21. 6. 2007 15:59.
Anotace
Článek představuje čtyři příklady organizování vztahů, spolupráce a vzájemné podpory mezi školou a rodinami žáků/studentů. Jedná se o portréty projektů realizovaných v Německu, Spojených státech amerických a ve Velké Británii a autoři se je snaží zaznamenat v kontextu tamní situace a také vztáhnout k současným podmínkám českých škol.
Anotace anglicky
The article presents four examples of organising the relations between schools and families in view of their co-operation and mutual support. Four projects are portrayed: the German All-day school; the American Partnership of the school, the family and the community; the School family, carried out in the German lands of Baden-Württemberg, Bavaria, and Hessen; and the British Agreements of parents and the school. The projects vary greatly in their timings and places, starting points, and spans. The writers have struggled to present the selected models comprehensively, with regard to the national contexts, discussing them in the framework of the actual situation in the Czech Republic and mentioning the debates they incited. None of these models, however, can be regarded as the only possible or correct one, all four having their pros and cons.
Návaznosti
GA406/01/1077, projekt VaVNázev: Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
Investor: Grantová agentura ČR, Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
VytisknoutZobrazeno: 22. 4. 2024 17:59