Detailed Information on Publication Record
2002
Možnosti vzájemné podpory a spolupráce školy a rodiny
RABUŠICOVÁ, Milada and Vlastimil ČIHÁČEKBasic information
Original name
Možnosti vzájemné podpory a spolupráce školy a rodiny
Name in Czech
Možnosti vzájemné podpory a spolupráce školy a rodiny
Name (in English)
Scope for support and co-operation of schools and parents
Authors
RABUŠICOVÁ, Milada (203 Czech Republic, guarantor) and Vlastimil ČIHÁČEK (203 Czech Republic)
Edition
tudia Paedagogica, Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, U7, Brno, Masarykova univerzita, 2002, 1211-6971
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/02:00007086
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords in English
Parents; school and the family; co-operation; mutual support
Tags
Reviewed
Změněno: 21/6/2007 15:59, prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
V originále
Článek představuje čtyři příklady organizování vztahů, spolupráce a vzájemné podpory mezi školou a rodinami žáků/studentů. Jedná se o portréty projektů realizovaných v Německu, Spojených státech amerických a ve Velké Británii a autoři se je snaží zaznamenat v kontextu tamní situace a také vztáhnout k současným podmínkám českých škol.
In English
The article presents four examples of organising the relations between schools and families in view of their co-operation and mutual support. Four projects are portrayed: the German All-day school; the American Partnership of the school, the family and the community; the School family, carried out in the German lands of Baden-Württemberg, Bavaria, and Hessen; and the British Agreements of parents and the school. The projects vary greatly in their timings and places, starting points, and spans. The writers have struggled to present the selected models comprehensively, with regard to the national contexts, discussing them in the framework of the actual situation in the Czech Republic and mentioning the debates they incited. None of these models, however, can be regarded as the only possible or correct one, all four having their pros and cons.
Links
GA406/01/1077, research and development project |
|