C 2002

Edukativní význam hry a zážitku v postmoderní společnosti

NĚMEC, Jiří

Basic information

Original name

Edukativní význam hry a zážitku v postmoderní společnosti

Name (in English)

Educational Meaning of the Game and Experience in the Post-modern Society

Authors

NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Studie z teorie a metodiky výchovy, p. 92-101, Katedra pedagogiky ve spolupráci s MSD, spol.s.r.o, 2002

Publisher

Katedra peadgogiky PdF MU v Brně; MSD, spol. s.r.o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/02:00007094

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-86633-00-4

Keywords in English

game; post-modern; educational experience; teachers; methodology
Změněno: 24/6/2009 16:25, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.

Abstract

V originále

Text tvoří ucelenou kapitolou v knize Studie z teorie a metodiky výchovy. Seznamuje čtenáře s významem hry a výchovy prožitkem ve společnosti, která bývá označována jako postmoderní. Text je určen budoucím učitelům a v závěru jsou uvedeny praktické ukázky her s metodickým rozborem.

In English

The study represents a chapter in the in the book called Study on Theory and Methodology of the Education. The readers are presented with the meaning of a game and educational experience in the society, which is often labelled as post-modern. The study aims mainly for the future teachers and there are the examples of the games accompanied by the methodology analysis in the book.

Links

GA406/99/P063, research and development project
Name: Vliv hry na rozvoj tvořivosti dětí
Investor: Czech Science Foundation, Influence of game on the development of the child's creativity