Detailed Information on Publication Record
2002
Edukativní význam hry a zážitku v postmoderní společnosti
NĚMEC, JiříBasic information
Original name
Edukativní význam hry a zážitku v postmoderní společnosti
Name (in English)
Educational Meaning of the Game and Experience in the Post-modern Society
Authors
NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Studie z teorie a metodiky výchovy, p. 92-101, Katedra pedagogiky ve spolupráci s MSD, spol.s.r.o, 2002
Publisher
Katedra peadgogiky PdF MU v Brně; MSD, spol. s.r.o.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/02:00007094
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-86633-00-4
Keywords in English
game; post-modern; educational experience; teachers; methodology
Změněno: 24/6/2009 16:25, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
V originále
Text tvoří ucelenou kapitolou v knize Studie z teorie a metodiky výchovy. Seznamuje čtenáře s významem hry a výchovy prožitkem ve společnosti, která bývá označována jako postmoderní. Text je určen budoucím učitelům a v závěru jsou uvedeny praktické ukázky her s metodickým rozborem.
In English
The study represents a chapter in the in the book called Study on Theory and Methodology of the Education. The readers are presented with the meaning of a game and educational experience in the society, which is often labelled as post-modern. The study aims mainly for the future teachers and there are the examples of the games accompanied by the methodology analysis in the book.
Links
GA406/99/P063, research and development project |
|