V originále
Reformou veřejné správy, započatou v roce 2000, došlo ke značným změnám v oblasti školství. Tyto změny se dotýkají mnoha tisíců lidí, nepočítáme-li rodiče, žáky a studenty.. Do funkcí přicházejí také noví pracovníci obecních a krajských úřadů, úřadů práce, členové výborů pro vzdělávání a zaměstnanost v krajích , školských komisí na obcích, rad škol a dalších institucí a organizací, které se různými způsoby podílejí na přípravě našich dětí a mládeže. Příspěvek informuje o školské politice ČR, o hlavních problémech vzdělávání u nás a o základních kompetencích jednotlivých stupňů řízení školství ve světle nově přijatých zákonů. Jeho cílem je přispět k tomu, aby nákladná změna se promítla výrazně do zkvalitnění výchovy a vzdělávání mladé generace v období přípravy pro vstup ČR do Evropské unie.
Anglicky
With the beginning of Public administration reform in 2000, there arose some significant changes in education system. These changes can sweep a lot of people, aside from students and their parents. New in their functions are employers of municipal authorities, labour offices and other organizations, that praticipate on education of our children. The contribution involves the school policy in Czech Republic, the main problems, and basic competencies of school management in different levels of public administration. Our objestives are to make these changes meaningful and remarkable in the higher quality of education.