D
2002
Vliv globalizace na tvorbu hodnoty
STEHLÍK, Antonín
Basic information
Original name
Vliv globalizace na tvorbu hodnoty
Name (in English)
The imapct of globalization on the value creation
Authors
STEHLÍK, Antonín (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Firma a konkurenční prostředí, p. 270-277, 2002
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/02:00007454
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
Keywords in English
virtualization; globalization; internet; new economy
V originále
Uplatnění informační a komunikačních technologií formuluje nové výzvy jak pro stranu nabídky, tak i poptávky. Tento impuls je vyvolaný především využitím internetu v podmínkách globalizujících se trhů. Fenomén nehmotného světa bitů dává hmotnému světu a tvorbě hmotných produktů novou dynamiku a novou podobu. Stojí na prahu nové ekonomiky, ekonomiky elektronického obchodování a virtualizace hmotné výroby. Článek pojednává o tvorbě hodnoty při takto změněné infrastruktuře.
In English
The use of information and communication technology builds up new challenges for both supply and demand side. This impulse was caused by the Internet applications in the globalization. The phenomenon of the intangible world of bits and bytes gives the tangible world new dynamics and change it's face. We are standing at the beginning of the new economy the economy of the e-business age and virtualization. The aim of this article is just the value creation under such changing infrastructure.
Links
GA402/00/0368, research and development project | Name: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku | Investor: Czech Science Foundation, Multi-factor analysis of company successfulness |
|
Displayed: 8/11/2024 16:34