D 2002

Vliv globalizace na tvorbu hodnoty

STEHLÍK, Antonín

Basic information

Original name

Vliv globalizace na tvorbu hodnoty

Name (in English)

The imapct of globalization on the value creation

Authors

STEHLÍK, Antonín (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Firma a konkurenční prostředí, p. 270-277, 2002

Publisher

Konvoj s.r.o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/02:00007454

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-7302-035-1

Keywords in English

virtualization; globalization; internet; new economy

Tags

globalization, internet, new economy, virtualization
Změněno: 21/5/2003 12:02, doc. Ing. Antonín Stehlík, CSc.

Abstract

ORIG EN

V originále

Uplatnění informační a komunikačních technologií formuluje nové výzvy jak pro stranu nabídky, tak i poptávky. Tento impuls je vyvolaný především využitím internetu v podmínkách globalizujících se trhů. Fenomén nehmotného světa bitů dává hmotnému světu a tvorbě hmotných produktů novou dynamiku a novou podobu. Stojí na prahu nové ekonomiky, ekonomiky elektronického obchodování a virtualizace hmotné výroby. Článek pojednává o tvorbě hodnoty při takto změněné infrastruktuře.

In English

The use of information and communication technology builds up new challenges for both supply and demand side. This impulse was caused by the Internet applications in the globalization. The phenomenon of the intangible world of bits and bytes gives the tangible world new dynamics and change it's face. We are standing at the beginning of the new economy the economy of the e-business age and virtualization. The aim of this article is just the value creation under such changing infrastructure.

Links

GA402/00/0368, research and development project
Name: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku
Investor: Czech Science Foundation, Multi-factor analysis of company successfulness
Displayed: 8/11/2024 16:34