Detailed Information on Publication Record
2002
Stáří v populárně naučné literatuře - interpretativní analýza
EHRENBERGEROVÁ, LucieBasic information
Original name
Stáří v populárně naučné literatuře - interpretativní analýza
Name (in English)
Aging in Educational Literature for the Elderly - An Interpretative Analysis
Authors
EHRENBERGEROVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Sociologický časopis, Praha, Sociologický ústav AVČR, 2002, 0038-0288
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50000 5. Social Sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impact factor
Impact factor: 0.113
RIV identification code
RIV/00216224:14230/02:00019699
Organization unit
Faculty of Social Studies
UT WoS
000179334500006
Keywords in English
aging; ageing; educational literature; interpretative analysis
Tags
Reviewed
Změněno: 13/12/2006 12:28, Mgr. Lucie Vidovićová, Ph.D.
V originále
Článek se zabývá formou prezentace stáří v populárně naučné literatuře pro seniory vydané v ČR po roce 1995. Teoretický úvod je věnován stárnutí jako individuální i sociální zkušenosti v nových společensko-kulturních podmínkách. Interpretativní analýza se zabývá tématy životního stylu, zdraví a nemoci a sexuality.
In English
The article deals with the presentation of old age in the educational literature for elderly published in the Czech Republic after the year 1995. Theoretical part presents aging as an individual as well as societal experience, understood in a new social and cultural context. The interpretative analysis looks at the themes of general life style, health and disease, and sexuality.
Links
GA403/01/1099, research and development project |
|