J 2002

Stáří v populárně naučné literatuře - interpretativní analýza

EHRENBERGEROVÁ, Lucie

Basic information

Original name

Stáří v populárně naučné literatuře - interpretativní analýza

Name (in English)

Aging in Educational Literature for the Elderly - An Interpretative Analysis

Authors

EHRENBERGEROVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Sociologický časopis, Praha, Sociologický ústav AVČR, 2002, 0038-0288

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50000 5. Social Sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impact factor

Impact factor: 0.113

RIV identification code

RIV/00216224:14230/02:00019699

Organization unit

Faculty of Social Studies

UT WoS

000179334500006

Keywords in English

aging; ageing; educational literature; interpretative analysis

Tags

Reviewed
Změněno: 13/12/2006 12:28, Mgr. Lucie Vidovićová, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek se zabývá formou prezentace stáří v populárně naučné literatuře pro seniory vydané v ČR po roce 1995. Teoretický úvod je věnován stárnutí jako individuální i sociální zkušenosti v nových společensko-kulturních podmínkách. Interpretativní analýza se zabývá tématy životního stylu, zdraví a nemoci a sexuality.

In English

The article deals with the presentation of old age in the educational literature for elderly published in the Czech Republic after the year 1995. Theoretical part presents aging as an individual as well as societal experience, understood in a new social and cultural context. The interpretative analysis looks at the themes of general life style, health and disease, and sexuality.

Links

GA403/01/1099, research and development project
Name: Veřejnost, demografické procesy a populační politika - Česká republika 2001 (druhé kolo evropského komparativního výzkumu)
Investor: Czech Science Foundation, The Acceptance of Population-related Policies (PPA II)