TRNA, Josef. Dovednost diagnostikovat a ovlivňovat žákovskou prekoncepci učiva (The pedagogical skills of diagnostics and influence on students preconception). In Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvíjení pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2002, p. 257-270. ISBN 80-7315-035-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dovednost diagnostikovat a ovlivňovat žákovskou prekoncepci učiva
Name (in English) The pedagogical skills of diagnostics and influence on students preconception
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvíjení pedagogických dovedností, p. 257-270, 14 pp. 2002.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/02:00007752
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7315-035-2
Keywords in English preconception; pedagogical skills; diagnostics; influence
Tags diagnostics, influence, pedagogical skills, preconception
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Changed: 12/5/2009 19:04.
Abstract
Žákovské prekoncepce a učitelské dovednosti diagnostikovat tyto prekoncepce. Použitím teorií prekoncepcí realizovat ovlivňování prekoncepcí ve výuce. Osvojování učitelských dovedností jak zjišťovat a působit na žákovské prekoncepce.
Abstract (in English)
Students preconceptions and teacher skills to diagnose these preconceptions. By using theories of preconceprions realise influences on preconceptions in teaching. Training of teachers skills how to diagnose and influence for students preconcepces.
Links
GA406/98/1375, research and development projectName: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure
PrintDisplayed: 31/5/2024 03:21