C 2002

Dovednost diagnostikovat a ovlivňovat žákovskou prekoncepci učiva

TRNA, Josef

Basic information

Original name

Dovednost diagnostikovat a ovlivňovat žákovskou prekoncepci učiva

Name (in English)

The pedagogical skills of diagnostics and influence on students preconception

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvíjení pedagogických dovedností, p. 257-270, 14 pp. 2002

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/02:00007752

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-7315-035-2

Keywords in English

preconception; pedagogical skills; diagnostics; influence

Tags

Reviewed
Změněno: 12/5/2009 19:04, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

Žákovské prekoncepce a učitelské dovednosti diagnostikovat tyto prekoncepce. Použitím teorií prekoncepcí realizovat ovlivňování prekoncepcí ve výuce. Osvojování učitelských dovedností jak zjišťovat a působit na žákovské prekoncepce.

In English

Students preconceptions and teacher skills to diagnose these preconceptions. By using theories of preconceprions realise influences on preconceptions in teaching. Training of teachers skills how to diagnose and influence for students preconcepces.

Links

GA406/98/1375, research and development project
Name: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure