J 2003

Komunikace adolescentů v prostředí internetu

ŠMAHEL, David

Basic information

Original name

Komunikace adolescentů v prostředí internetu

Name (in English)

Communication of adolescents in the internet environment

Authors

ŠMAHEL, David (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Československá psychologie, Praha, 2003, 0009-062X

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impact factor

Impact factor: 0.232

RIV identification code

RIV/00216224:14230/03:00008694

Organization unit

Faculty of Social Studies

UT WoS

000183646200005

Keywords in English

communication adolescent internet multiplicity

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 16/6/2009 14:45, prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D.

Abstract

V originále

Prezentovaná studie se zabývá komunikací adolescentů v prostředí internetu. Studie je založena na kvalitativní metodologii - metodě zakotvené teorie. Ve výzkumu bylo provedeno 16 rozhovorů - polovina v reálném světě a polovina prostřednictvím internetu. Komunikace adolescentů je v článku analyzována ve dvou rovinách: (1) z pohledu adolescentů a (2) z pohledu výzkumníka, který srovnává průběh rozhovorů z reality a z virtuálního světa. Ve výzkumu je předkládán nový fenomén vznikající ve virtuálním prostředí - fenomén multiplicity komunikace.

In English

Presented study is focused on communication of adolescents in the internet enviroment. The study is based on qualitative methodology - ground theory method. 16 interviews were carried out, a half of them held in the reality and the others in the internet enviroment. The communication of adolescents is analyzed in two levels - first from the point of view of adolescents and then from the point of researcher's view - the author carried out a comparison of the virtual and real interviews and set the differences between them. In the research he defined a new phenomenon in the virtual communication - the phenomenon of the multiplicity of the communication.

Links

MSM 142300002, plan (intention)
Name: Děti, mládež a rodina v transformaci (Acronym: MLADĚRO)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Children, Youth and Family in Transition