Detailed Information on Publication Record
2003
Komunikace adolescentů v prostředí internetu
ŠMAHEL, DavidBasic information
Original name
Komunikace adolescentů v prostředí internetu
Name (in English)
Communication of adolescents in the internet environment
Authors
ŠMAHEL, David (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Československá psychologie, Praha, 2003, 0009-062X
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impact factor
Impact factor: 0.232
RIV identification code
RIV/00216224:14230/03:00008694
Organization unit
Faculty of Social Studies
UT WoS
000183646200005
Keywords in English
communication adolescent internet multiplicity
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 16/6/2009 14:45, prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D.
V originále
Prezentovaná studie se zabývá komunikací adolescentů v prostředí internetu. Studie je založena na kvalitativní metodologii - metodě zakotvené teorie. Ve výzkumu bylo provedeno 16 rozhovorů - polovina v reálném světě a polovina prostřednictvím internetu. Komunikace adolescentů je v článku analyzována ve dvou rovinách: (1) z pohledu adolescentů a (2) z pohledu výzkumníka, který srovnává průběh rozhovorů z reality a z virtuálního světa. Ve výzkumu je předkládán nový fenomén vznikající ve virtuálním prostředí - fenomén multiplicity komunikace.
In English
Presented study is focused on communication of adolescents in the internet enviroment. The study is based on qualitative methodology - ground theory method. 16 interviews were carried out, a half of them held in the reality and the others in the internet enviroment. The communication of adolescents is analyzed in two levels - first from the point of view of adolescents and then from the point of researcher's view - the author carried out a comparison of the virtual and real interviews and set the differences between them. In the research he defined a new phenomenon in the virtual communication - the phenomenon of the multiplicity of the communication.
Links
MSM 142300002, plan (intention) |
|