FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Přírodovědná a společenskovědní složka vzdělávání a praktická příprava učitelů 1. stupně ZŠ (Natural and humanitarian base of theoretical and practical part of a teachers training). In Úloha fakultního cvičného učitele a fakultní cvičné školy v přípravě budoucího učitele. 1st ed. Brno: Katedra pedagogiky MU, 2002, p. 99-100. ISBN 80-86633-01-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přírodovědná a společenskovědní složka vzdělávání a praktická příprava učitelů 1. stupně ZŠ
Name (in English) Natural and humanitarian base of theoretical and practical part of a teachers training
Authors FABIÁNKOVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Úloha fakultního cvičného učitele a fakultní cvičné školy v přípravě budoucího učitele, p. 99-100, 2 pp. 2002.
Publisher Katedra pedagogiky MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/02:00007803
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-86633-01-2
Keywords in English integration of natural and humanitarian base; integration of didactics of natural sciences; integration of psychodidactics dimension
Tags integration of psychodidactics dimension
Changed by Changed by: PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc., učo 428. Changed: 21/12/2009 10:49.
Abstract
V článku se řeší problematika vytvoření tří vzájemně propojených a hierarchicky uspořádaných předmětů - vědního základu psychodidaktiky a didaktiky - vztahujících se k předmětům prvouka, přírodověda a vlastivěda pro připravovaný dvoustupňový model studia učitelství 1. stuponě ZŠ.
Abstract (in English)
At present there will be a new study program for a primary education prepared, which consits of two parts. In this programme there will be natural sciences integrated in thereelevels: integration of natural and humanitarian base, integration of psychodidactics dimension, integration of didactics of natural sciences. Students have to observe classes, realise microteaching, and organise empirical researches on the preconceptions of children. Above listed model ensures integration of theoretical and practical part of a teachers training.
Links
GA406/98/1375, research and development projectName: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure
PrintDisplayed: 24/6/2024 10:56