D 2002

Přírodovědná a společenskovědní složka vzdělávání a praktická příprava učitelů 1. stupně ZŠ

FABIÁNKOVÁ, Bohumíra

Basic information

Original name

Přírodovědná a společenskovědní složka vzdělávání a praktická příprava učitelů 1. stupně ZŠ

Name (in English)

Natural and humanitarian base of theoretical and practical part of a teachers training

Authors

FABIÁNKOVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Úloha fakultního cvičného učitele a fakultní cvičné školy v přípravě budoucího učitele, p. 99-100, 2 pp. 2002

Publisher

Katedra pedagogiky MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/02:00007803

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-86633-01-2

Keywords in English

integration of natural and humanitarian base; integration of didactics of natural sciences; integration of psychodidactics dimension
Změněno: 21/12/2009 10:49, PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc.

Abstract

V originále

V článku se řeší problematika vytvoření tří vzájemně propojených a hierarchicky uspořádaných předmětů - vědního základu psychodidaktiky a didaktiky - vztahujících se k předmětům prvouka, přírodověda a vlastivěda pro připravovaný dvoustupňový model studia učitelství 1. stuponě ZŠ.

In English

At present there will be a new study program for a primary education prepared, which consits of two parts. In this programme there will be natural sciences integrated in thereelevels: integration of natural and humanitarian base, integration of psychodidactics dimension, integration of didactics of natural sciences. Students have to observe classes, realise microteaching, and organise empirical researches on the preconceptions of children. Above listed model ensures integration of theoretical and practical part of a teachers training.

Links

GA406/98/1375, research and development project
Name: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure