D 2002

Intervence cvičných učitelů v procesu vytváření pedagogických dovedností studentů učitelství primární školy

FILOVÁ, Hana

Basic information

Original name

Intervence cvičných učitelů v procesu vytváření pedagogických dovedností studentů učitelství primární školy

Name (in English)

Teacherś Educators Intervention into Process the Pedagogical Skills Developing of the Primary SchoolsTeacher Students

Authors

FILOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Banská Bystrica, Spolupráca univerzity a škol (Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie "Cvičný učitel"), p. 151-160, 10 pp. 2002

Publisher

Pedagogická fakulty Univerzity Mateja Bela a Vzdelávacia nadácia Jana Husa

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14330/02:00007815

Organization unit

Faculty of Informatics

ISBN

80-8055-638-5

Keywords in English

intervention; pedagogical skills; teacher's educators; cooperaive teacher; teachers of the primary school
Změněno: 9/9/2007 11:30, doc. Ing. Michal Brandejs, CSc.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá úlohou cvičného učitele v procesu rozvoje pedagogických dovedností studentů na pedagogické praxi s důrazem na jeho peer-kompetenci.

In English

The article deals with the rolle of the cooperative teacher in the process the pedagogical skills developing of the primary school teacher students.

Links

GA406/98/1375, research and development project
Name: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure