Detailed Information on Publication Record
2003
Role rodičů ve vztahu ke škole - teoretické koncepty
RABUŠICOVÁ, Milada and Kateřina TRNKOVÁBasic information
Original name
Role rodičů ve vztahu ke škole - teoretické koncepty
Name (in English)
The Role of parents in Relation to the School - Theoretical Concepts
Authors
RABUŠICOVÁ, Milada (203 Czech Republic, guarantor) and Kateřina TRNKOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Pedagogika, Praha, UK Praha, 2003, 0031-3815
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/03:00008082
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords in English
Family; school; parents; role of parents; relationships between school and parents
Tags
Změněno: 20/6/2008 15:16, prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
V originále
V přehledovém článku se autorky na základě analýzy převážně zahraniční (angloamerické) literatury vyjadřují k vývoji rodičovské role ve vztahu ke škole a k jejím různým podobám. Konkrétně vymezují a charakterizují tři různé přístupy k rodičům: pohled na rodiče jako na zákazníky, jako na partnery a jako na občany. V závěru se zamýšlejí nad oblastmi budování dobrých vztahů rodiny a školy.
In English
In the survey article, the authors express views on the development of the parental role in relation to school and its various forms which are based on the analysis of predominantly Anglo-American foreign literatude. In particular, they define and characterize three different attitudes to parents: the view of parents as customers, partners and citizens. Finally, they reflect on the fields where good relations between the family and school can be built up.
Links
GA406/01/1077, research and development project |
|