B 2003

Nepřímé strategie učení cizímu jazyku

VLČKOVÁ, Kateřina

Basic information

Original name

Nepřímé strategie učení cizímu jazyku

Name (in English)

Indirect foreign language learning strategies

Authors

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, 120 pp. diplomová práce, 2003

Publisher

FF MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/03:00011329

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

foreign language learning strategies; metacognitive; affective and social learning strategies; research into usage of learning strategies
Změněno: 26/5/2009 16:36, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.

Abstract

V originále

Nepřímé strategie učení cizímu jazyku jsou postupy, které přispívají k učení cizímu jazyku nepřímo. Jedná se o metakognitivní (plánování, monitorování, organizace učení atd.), afektivní (práce s emocemi, sebepovzbuzování aj.) a sociální strategie (učení prostřednictvím interakce s ostatními). Používání těchto strategií bylo zkoumáno u studentů šesti a čtyřletého gymnázia.

In English

Indirect foreign language learning strategies are strategies indirect contributing to the effective foreign language learning. The theses devide them into 3 groups: metacognitve, affective and social learning strategies. The research were conducted onto use of these strategies by students at the upper secondary level. Some factors with influence on the use of learning strategies were identified too.

Links

GA406/02/1247, research and development project
Name: Implicitní pedagogické znalosti a možnosti autoregulace procesu jejich rozvíjení
Investor: Czech Science Foundation, Tacit Pedagogical Knowledge and the Self-Regulation of the Process of its Development