Detailed Information on Publication Record
2003
Nepřímé strategie učení cizímu jazyku
VLČKOVÁ, KateřinaBasic information
Original name
Nepřímé strategie učení cizímu jazyku
Name (in English)
Indirect foreign language learning strategies
Authors
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, 120 pp. diplomová práce, 2003
Publisher
FF MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/03:00011329
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
foreign language learning strategies; metacognitive; affective and social learning strategies; research into usage of learning strategies
Změněno: 26/5/2009 16:36, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
V originále
Nepřímé strategie učení cizímu jazyku jsou postupy, které přispívají k učení cizímu jazyku nepřímo. Jedná se o metakognitivní (plánování, monitorování, organizace učení atd.), afektivní (práce s emocemi, sebepovzbuzování aj.) a sociální strategie (učení prostřednictvím interakce s ostatními). Používání těchto strategií bylo zkoumáno u studentů šesti a čtyřletého gymnázia.
In English
Indirect foreign language learning strategies are strategies indirect contributing to the effective foreign language learning. The theses devide them into 3 groups: metacognitve, affective and social learning strategies. The research were conducted onto use of these strategies by students at the upper secondary level. Some factors with influence on the use of learning strategies were identified too.
Links
GA406/02/1247, research and development project |
|