VLČKOVÁ, Kateřina. Nepřímé strategie učení cizímu jazyku (Indirect foreign language learning strategies). Brno: FF MU, 2003, 120 pp. diplomová práce.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Nepřímé strategie učení cizímu jazyku
Name (in English) Indirect foreign language learning strategies
Authors VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, 120 pp. diplomová práce, 2003.
Publisher FF MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/03:00011329
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English foreign language learning strategies; metacognitive; affective and social learning strategies; research into usage of learning strategies
Tags foreign language learning strategies, metacognitive
Changed by Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Changed: 26/5/2009 16:36.
Abstract
Nepřímé strategie učení cizímu jazyku jsou postupy, které přispívají k učení cizímu jazyku nepřímo. Jedná se o metakognitivní (plánování, monitorování, organizace učení atd.), afektivní (práce s emocemi, sebepovzbuzování aj.) a sociální strategie (učení prostřednictvím interakce s ostatními). Používání těchto strategií bylo zkoumáno u studentů šesti a čtyřletého gymnázia.
Abstract (in English)
Indirect foreign language learning strategies are strategies indirect contributing to the effective foreign language learning. The theses devide them into 3 groups: metacognitve, affective and social learning strategies. The research were conducted onto use of these strategies by students at the upper secondary level. Some factors with influence on the use of learning strategies were identified too.
Links
GA406/02/1247, research and development projectName: Implicitní pedagogické znalosti a možnosti autoregulace procesu jejich rozvíjení
Investor: Czech Science Foundation, Tacit Pedagogical Knowledge and the Self-Regulation of the Process of its Development
PrintDisplayed: 26/4/2024 12:49