D 2003

Používání nepřímých strategií učení v učení cizím jazykům u gymnaziálních studentů

VLČKOVÁ, Kateřina

Basic information

Original name

Používání nepřímých strategií učení v učení cizím jazykům u gymnaziálních studentů

Name (in English)

Use of indirect learning strategies in the proces of learning foreign languages by students at the upper secondary comprehensive schools

Authors

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Bratislava, Študentské fórum, VI. ročník (Zborník príspevkov zo stretnutia študentov doktorandského štúdia, konaného 16. a 17. decembra 2002), p. 25-29, 5 pp. 2003

Publisher

PdF UK

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/03:00011332

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-88868-84-X

Keywords in English

learning strategies; foreign language acquisition; metacognitive; social and affective learning strategies
Změněno: 10/2/2005 14:01, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.

Abstract

V originále

Výzkum používání nepřímých strategií učení v učení cizím jazykům u gymnaziálních studentů v Brně.

In English

Research into use of indirect learning strategies in the proces of learning foreign languages by students at the upper secondary comprehensive schools in Brno in the Czech Republic.

Links

GA406/02/1247, research and development project
Name: Implicitní pedagogické znalosti a možnosti autoregulace procesu jejich rozvíjení
Investor: Czech Science Foundation, Tacit Pedagogical Knowledge and the Self-Regulation of the Process of its Development