J 2003

Jak se na školách rodí úspěch v práci s granty

POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ

Basic information

Original name

Jak se na školách rodí úspěch v práci s granty

Name in Czech

Jak se na školách rodí úspěch v práci s granty

Name (in English)

How Success in the Work with Grants is Born at Schools

Authors

POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor), Milada RABUŠICOVÁ (203 Czech Republic) and Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic)

Edition

Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2003, 1211-6971

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/03:00030537

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords in English

Grants - strategy - development

Tags

Reviewed
Změněno: 25/3/2010 12:27, prof. PhDr. Milan Pol, CSc.

Abstract

V originále

Text vychází z některých výsledků výzkumného projektu "České a zahraniční grantové nabídky a jejich využívání školami sekundarní a teriární úrovně", který v letech 2001-2002 realizoval Ústav pedagogických věd Masarykovy univerzity v Brně na základě zadání Národního vzdělávacího fondu v Praze.

In English

The article is based on some results of the research project "Czech an Foreign Grant Offers; Employment by Schools of Secondary and Tertiary Level" implemented by the Department of Educational Sciences, Faculty of Arts, Masaryk University of Brno in 2001-2002 on the strength of a an assignment by The National Educational Fund of Prague. In the article the authors first give some concise information on the individual stages of the whole project; then they attempt to answer the questions relating to the factors that contribute to the success of schools in the grant competition. They persuade themselves that in this respect the attitudes of the representatives of the schools to the entire process of achieving grants and effective mechanisms in the work with grant offers and grants are cardinal. To conclude they attempt at a general level of characterization of the schools that have been successul in the grant competition.