D 2003

Innovative Teachers: School Culture Being Helpful or Harmful

NOVOTNÝ, Petr

Basic information

Original name

Innovative Teachers: School Culture Being Helpful or Harmful

Name in Czech

Inovativní učitelé: Kultura školy napomáhá nebo škodí

Authors

NOVOTNÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Leiden, Proceedings of the 11th Biennial Conference 2003, p. 107-107, 2003

Publisher

ICLON

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Netherlands

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/03:00008173

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

90-804722-6-3

Keywords in English

Innovative; teacher; school; culture
Změněno: 4/12/2006 12:35, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Abstract

V originále

Education in the Czech Republic is at the verge of very important changes. The necessary systemic changes were anchored in the White Book (National Education Development Programme) in 2000. The internal transformation of the school should mainly be materialized through teachers. It is them who is expected to be the upholder of change. Especially, it is the innovative teachers who are seen as the source of novelties and good examples. How such teachers themselves perceive their possibilities to spread their ideas and experience, that is the subject of Innovative Teachers; School Culture Being Helpful or Harmful, a contribution based on a research survey made during the 2002/2003 school year.

In Czech

Vzdělávání v České republice je na pokraji velmi významných změn. Nezbytné systémové změny byly zakotveny v Bílé knize (Národní vzdělávací a rozvojový porgram) v roce 2000. Vnitřní transformace školy by měla být hlavně prostřednictvím učitelů. Jsou to oni, od kterých se očekává, že budou změnu podporovat. Obzvláště inovativní učitelé jsou považováni jako dobrý příklad a zdroj nových myšlenek. Jak takoví učitelé nahlíží na své vlastní možnosti jejich myšleknky a zkušenosti, to je předmětem Inovativní učitelé: Kultura školy napomáhá nebo škodí, příspěvek vychází z výzkumu realizovaném v průběhu školního roku 2002/2003.

Links

GP406/02/P121, research and development project
Name: Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele
Investor: Czech Science Foundation, On present practice and some possibilities of development of teachers work