NOVOTNÝ, Petr. Innovative Teachers: School Culture Being Helpful or Harmful. In Proceedings of the 11th Biennial Conference 2003. Leiden: ICLON, 2003, p. 107. ISBN 90-804722-6-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Innovative Teachers: School Culture Being Helpful or Harmful
Name in Czech Inovativní učitelé: Kultura školy napomáhá nebo škodí
Authors NOVOTNÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Leiden, Proceedings of the 11th Biennial Conference 2003, p. 107-107, 2003.
Publisher ICLON
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Netherlands
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/03:00008173
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 90-804722-6-3
Keywords in English Innovative; teacher; school; culture
Tags culture, Innovative, school, teacher
Changed by Changed by: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Changed: 4/12/2006 12:35.
Abstract
Education in the Czech Republic is at the verge of very important changes. The necessary systemic changes were anchored in the White Book (National Education Development Programme) in 2000. The internal transformation of the school should mainly be materialized through teachers. It is them who is expected to be the upholder of change. Especially, it is the innovative teachers who are seen as the source of novelties and good examples. How such teachers themselves perceive their possibilities to spread their ideas and experience, that is the subject of Innovative Teachers; School Culture Being Helpful or Harmful, a contribution based on a research survey made during the 2002/2003 school year.
Abstract (in Czech)
Vzdělávání v České republice je na pokraji velmi významných změn. Nezbytné systémové změny byly zakotveny v Bílé knize (Národní vzdělávací a rozvojový porgram) v roce 2000. Vnitřní transformace školy by měla být hlavně prostřednictvím učitelů. Jsou to oni, od kterých se očekává, že budou změnu podporovat. Obzvláště inovativní učitelé jsou považováni jako dobrý příklad a zdroj nových myšlenek. Jak takoví učitelé nahlíží na své vlastní možnosti jejich myšleknky a zkušenosti, to je předmětem Inovativní učitelé: Kultura školy napomáhá nebo škodí, příspěvek vychází z výzkumu realizovaném v průběhu školního roku 2002/2003.
Links
GP406/02/P121, research and development projectName: Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele
Investor: Czech Science Foundation, On present practice and some possibilities of development of teachers work
PrintDisplayed: 2/5/2024 16:33