POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Jiří ZOUNEK. Who Rests the School Culture On? On the Results of the Research of the Czech School Culture. In Proceedings of the 11th Biennial Conference 2003. Leiden: ICLON, 2003, s. 87. ISBN 90-804722-6-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Who Rests the School Culture On? On the Results of the Research of the Czech School Culture
Autoři POL, Milan (203 Česká republika, garant), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika).
Vydání Leiden, Proceedings of the 11th Biennial Conference 2003, s. 87-87, 2003.
Nakladatel ICLON
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/03:00008174
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 90-804722-6-3
Klíčová slova anglicky Innovative; teacher; school; culture
Štítky culture, Innovative, school, teacher
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Změněno: 15. 9. 2003 08:36.
Anotace
Our contribution sums up the results of a questionnaire research of the culture of Czech schools from the viewpoint of head-teachers of basic schools. This inquiry is part of a three-year-project through which we struggle to describe the culture of today`s Czech schools and examine the options of its development. Answering the question of who is the main performer of the school`s functioning, the head-teachers say that in all the areas under exploration it is clearly the teachers who dominate. The overall constellation of these performers makes it clear that the culture of Czech schools is, first of all, a culture of adults. It is determined by adults, mainly teachers, who much more often communicate about children than with them.
Návaznosti
GA406/01/1078, projekt VaVNázev: Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
Investor: Grantová agentura ČR, Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 02:00