Detailed Information on Publication Record
2004
Projektovanie tém protidrogovej výchovy v kurikule 1. stupňa ZŠ v Čechách a na Slovensku
ČECH, Tomáš and Adriana WIEGEROVÁBasic information
Original name
Projektovanie tém protidrogovej výchovy v kurikule 1. stupňa ZŠ v Čechách a na Slovensku
Name in Czech
Projektování témat protidrogové výchovy v kurikulu 1. stupně ZŠ v Čechách a na Slovensku
Name (in English)
Projection of topics of drug education in curriculum of the first level of basic school in the Czech and Slovak Republic
Authors
ČECH, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) and Adriana WIEGEROVÁ (703 Slovakia)
Edition
Prešov, Aktuálne trendy v teórii výchovy, p. 210-215, 6 pp. 2004
Publisher
PU
Other information
Language
Slovak
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/04:00009870
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-8068-256-9
Keywords in English
drug education; leisure time; motional activities; personalitys development; prevention; social and pathologic events; curriculum
Tags
Změněno: 2/2/2005 17:28, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.
V originále
Do popredia záujmu sa dostáva protidrogová výchova ako dôležitá složka výchovy, ktorej v edukačnej praxi chýba hlubšia koncepcia. Jej vymedzením v podmienkach 1. stupňa ZŠ sa zabývajú autori z hladiska pojmotvorného utvárania protidrogovej výchovy s pohľadu učitelov, postavenia a realizovania v edukačnom procese.
In Czech
Do popředí zájmu se dostává význam protidrogové výchovy jako nezbytné složky výchovy, které v praxi chybí ucelenější koncepce. Jejím vymezením v podmínkách I. stupně ZŠ se zabývají autoři z hlediska pojmotvorného utváření protidrogové výchovy z pohledu učitelů, jejího postavení ve výchovném procesu a otázkami její úspěšné realizace.
In English
The problems of health and healthy life style are becoming an important part of educational content at basic schools. The drug education appears to be its important part as well, especially during the first level of basic schools where it misses the comprehensive conception though. The authors employ themselves in this paper by conception of the drug education and its submission to the first level of basic schools. They derive from the opinions of students who study tutorship of the first level of basic school.
Links
MSM 144100001, plan (intention) |
|