Detailed Information on Publication Record
2003
Metodické a metodologické aspekty zkoumání školního klimatu na ZŠ hromadným šetřením žáků - možnosti a meze
JEŽEK, StanislavBasic information
Original name
Metodické a metodologické aspekty zkoumání školního klimatu na ZŠ hromadným šetřením žáků - možnosti a meze
Name (in English)
Methodological limits of using survey questionnaires for the assessment of secondary school climate.
Authors
JEŽEK, Stanislav (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
2003
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Audiovizuální tvorba
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14230/03:00008264
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords in English
school climate; questionnaires; mental representation; methodology; assessment; school psychology
Tags
Změněno: 31/10/2003 12:16, doc. Mgr. Stanislav Ježek, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku bylo ověřit, zda studenti druhého stupně ZŠ mají vytvořeny mentální reprezentace jevů, na které se dotazují běžné dotazníky školního klimatu. Příspěvek prezentuje výsledky analýzy odpovědí žáků na otevřené otázky směřující do stejných oblastí jako dotazníky. Základním zjištěním je, že nelze počítat s tím, že každý student má použitelné mentální reprezentace všech oblastí, na které se ovykle dotazníky školního klimatu zaměřují. Spíše je pravdou, že každý student má mentální reprezentace jen pro některé z těchto oblastí, v závislosti na své osobní individuální školní zkušenosti.
In English
The objective for this paper was to check whether students have the mental representations of phenomena that are addressed in most school climate questionnaires. The paper presents an analysis of students' answers to open-ended questions, which asked about the same phenomena that school climate quationnaires usually ask. The basic finding is that it should not be taken for granted that every secondary school student has all these mental representaions. The truth is rather that most students have mental representations of only some of the school climate dimensions depending on their individual experince in school.
Links
GA406/03/0940, research and development project |
| ||
LN00A023, research and development project |
|