STEHLÍK, Antonín. Podnikatelská sféra v globálním tržním prostoru (Business sphere in global market space). In Globalizacia a jej socialnoekonomicke dosledky03. 1. vydání. Žilina: EDIS- vydavatelstvo ŽU, 2003, p. 282-286. ISBN 80-8070-134-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podnikatelská sféra v globálním tržním prostoru
Name (in English) Business sphere in global market space
Authors STEHLÍK, Antonín (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vydání. Žilina, Globalizacia a jej socialnoekonomicke dosledky03, p. 282-286, 5 pp. 2003.
Publisher EDIS- vydavatelstvo ŽU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/03:00008579
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 80-8070-134-2
Keywords in English globalization; supply chain; ekonomic growth; management
Tags ekonomic growth, globalization, management, Supply chain
Changed by Changed by: doc. Ing. Antonín Stehlík, CSc., učo 1722. Changed: 6/11/2003 10:47.
Abstract
Rozhodnutí o vstupu do globálního tržního prostoru není snadné. První krok je posoudit všehna pro a proti. Cíl všech očekávaných výhod je získání konkurenční výhody. Článek se zabývá tímto cílem a ukazuje příslušné cesty.
Abstract (in English)
The decision about entering the global marketplace is not easy. The first step is to evaluate pro and con of this step. The aim of all expected advantages is gaining of the competitive edge. The article follows this objective and presents some ways how to achieve it.
Links
IAA7167201, research and development projectName: Teoretické a metodologické aspekty institucionální podpory podnikání
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, Theoretical and methodological aspects of institutional enterprise assitance
PrintDisplayed: 26/5/2024 20:46