Detailed Information on Publication Record
2003
Zátěžové situace dětí ve škole a způsoby jejich zvládání (anotace)
POLEDŇOVÁ, Ivana, Zdenka STRÁNSKÁ, Hana VÍZDALOVÁ and Jarmila ZOBAČOVÁBasic information
Original name
Zátěžové situace dětí ve škole a způsoby jejich zvládání (anotace)
Name (in English)
Stress situations in school and ways of their coping
Authors
POLEDŇOVÁ, Ivana (203 Czech Republic, guarantor), Zdenka STRÁNSKÁ (203 Czech Republic), Hana VÍZDALOVÁ (203 Czech Republic) and Jarmila ZOBAČOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Brno, Sborník anotací příspěvků účastníků 11. konference České asociace pedagogického výzkumu: Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání, p. 49-49, 2003
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/03:00009096
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
80-7315-046-8
Keywords in English
stress; coping
Změněno: 19/1/2006 15:30, PhDr. Ivana Poledňová, CSc.
V originále
Ve výzkumu psychické zátěže jsme se pokusili analyzovat Školní zátěž dětí z hlediska jejich subjektivního prožívání. Výzkum byl proveden u 203 žáků základních škol ve věkovém rozmezí 9 - 15 let. Z výzkumu vyplynulo, že nejvýznamnějším zdrojem psychické zátěže žáků ve škole je oblast školní výkonnosti a šikana a strach ze spolužáků. Způsoby zvládání psychické zátěže jsme zjišťovali návrhem řešení typických školních zátěžových situací vnímaných dětmi jako ovlivnitelných , resp. neovlivnitelných.Předpokládali jsme, že ovlivnitelnost, resp. neovlivnitelnost situace bude spojena s odlišnými mechanismy zvládání. Potvrdila se naše hypotéza, že v situacích , které jsou vnímány jako ovlivnitelné, se projevuje převážně zvládání zaměřené na problém - jako hlavní strategie zvládání zátěžových situací se objevily aktivní zvládnutí situace, strategie hledání sociální opory a snaha o změnu vlastní osobnosti.
In English
The study describes relation between stress situations in school and ways of their coping.
Links
MSM 142300002, plan (intention) |
|