C 2003

Pedagogické zásady

VLČKOVÁ, Kateřina

Basic information

Original name

Pedagogické zásady

Name (in English)

Educational principles

Authors

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Teoreticko-metodická propedeutika pro edukační činnosti s dětmi a mládeží. Na pomoc romským pedagogickým asistentům. p. 58-65, 8 pp. skripta, 2003

Publisher

Katedra sociální pedagogiky PdF MU, Kabinet multikulturní výchovy při PdF MU, MSD s.r.o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/03:00030557

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-86633-06-3

Keywords in English

educational principles
Změněno: 30/3/2010 14:33, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola pojednává o pedagogických zásadách přiměřenosti, názornosti, systematičnosti, individuálnosti, postupnosti, uvědomělosti, trvalosti, aktivnosti, emocionálnosti, praktičnosti, jednotnosti, kvalitnosti a náročnosti, komplexnosti, výchovnosti, zásadě optimismu či pedocentrismu aj.

In English

The chapter deals with Educational principles of activity, quality, complexity, optimism, pedocentrism, individualism, systematism, practicism etc. The principles are discussed and characterized.