VLČKOVÁ, Kateřina. Pedagogické zásady (Educational principles). In Teoreticko-metodická propedeutika pro edukační činnosti s dětmi a mládeží. Na pomoc romským pedagogickým asistentům. 1st ed. Brno: Katedra sociální pedagogiky PdF MU, Kabinet multikulturní výchovy při PdF MU, MSD s.r.o., 2003, p. 58-65. skripta. ISBN 80-86633-06-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pedagogické zásady
Name (in English) Educational principles
Authors VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Teoreticko-metodická propedeutika pro edukační činnosti s dětmi a mládeží. Na pomoc romským pedagogickým asistentům. p. 58-65, 8 pp. skripta, 2003.
Publisher Katedra sociální pedagogiky PdF MU, Kabinet multikulturní výchovy při PdF MU, MSD s.r.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Elportal Masarykovy univerzity
RIV identification code RIV/00216224:14410/03:00030557
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-86633-06-3
Keywords in English educational principles
Tags educational principles
Changed by Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Changed: 30/3/2010 14:33.
Abstract
Kapitola pojednává o pedagogických zásadách přiměřenosti, názornosti, systematičnosti, individuálnosti, postupnosti, uvědomělosti, trvalosti, aktivnosti, emocionálnosti, praktičnosti, jednotnosti, kvalitnosti a náročnosti, komplexnosti, výchovnosti, zásadě optimismu či pedocentrismu aj.
Abstract (in English)
The chapter deals with Educational principles of activity, quality, complexity, optimism, pedocentrism, individualism, systematism, practicism etc. The principles are discussed and characterized.
PrintDisplayed: 30/7/2024 18:02