Detailed Information on Publication Record
2003
ECR na začátku nového milénia
KLAPALOVÁ, Alena and Antonín STEHLÍKBasic information
Original name
ECR na začátku nového milénia
Name (in English)
ECR at the beginning of the new millenium
Authors
KLAPALOVÁ, Alena (203 Czech Republic) and Antonín STEHLÍK (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
první. Košice, Ekonomika firiem 2003, p. 80-84, 5 pp. 2003
Publisher
Ekonomická univerzita Bratislava, Podnikovohospodárská fakulta
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/03:00008600
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
80-225-1737-2
Keywords in English
ECR; information; supply chain management
Změněno: 19/12/2003 10:29, doc. Ing. Antonín Stehlík, CSc.
V originále
Od konce 70. let 20. století do dneška nadnárodní firmy usilují o získání konkurenční výhody pomocí snižování transportních a skladovacích nákladů a urychlováním dodávek zboží od výrobce až do regálů prodejců. Jednou z takových cest je i koncept ECR - efektivní odezva na požadavky zákazníka.
In English
Since the end of the 80th of the 20th century nowadays multinational retailers try to earn competitive advantage by means of lowering the transport, delivery and warehouse costs and speeding the supply of goods from the manufacture to the shop shelves. There are several ways one of which is the concept ECR (Effective Consumer Response).Both ECR as well as manufactures, retailers and other engaged partners environment envolve under the influence of globalization. concentration and information technology.
Links
IAA7167201, research and development project |
|