D 2003

ECR na začátku nového milénia

KLAPALOVÁ, Alena and Antonín STEHLÍK

Basic information

Original name

ECR na začátku nového milénia

Name (in English)

ECR at the beginning of the new millenium

Authors

KLAPALOVÁ, Alena (203 Czech Republic) and Antonín STEHLÍK (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

první. Košice, Ekonomika firiem 2003, p. 80-84, 5 pp. 2003

Publisher

Ekonomická univerzita Bratislava, Podnikovohospodárská fakulta

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/03:00008600

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-225-1737-2

Keywords in English

ECR; information; supply chain management
Změněno: 19/12/2003 10:29, doc. Ing. Antonín Stehlík, CSc.

Abstract

V originále

Od konce 70. let 20. století do dneška nadnárodní firmy usilují o získání konkurenční výhody pomocí snižování transportních a skladovacích nákladů a urychlováním dodávek zboží od výrobce až do regálů prodejců. Jednou z takových cest je i koncept ECR - efektivní odezva na požadavky zákazníka.

In English

Since the end of the 80th of the 20th century nowadays multinational retailers try to earn competitive advantage by means of lowering the transport, delivery and warehouse costs and speeding the supply of goods from the manufacture to the shop shelves. There are several ways one of which is the concept ECR (Effective Consumer Response).Both ECR as well as manufactures, retailers and other engaged partners environment envolve under the influence of globalization. concentration and information technology.

Links

IAA7167201, research and development project
Name: Teoretické a metodologické aspekty institucionální podpory podnikání
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, Theoretical and methodological aspects of institutional enterprise assitance