VACULÍK, Martin. Ve světě počítačových her (The world of computer games). Psychologie dnes. Praha: Portál, 2002, 6/2002, No 6, p. 16-17. ISSN 1211-5886.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Ve světě počítačových her
Name (in English) The world of computer games
Authors VACULÍK, Martin (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Psychologie dnes, Praha, Portál, 2002, 1211-5886.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14230/02:00008384
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords in English computer games; adolescence
Tags adolescence, computer games
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D., učo 18373. Changed: 26/11/2006 21:34.
Abstract
Počítačové hry jsou jedním z produktů industriální, technické společnosti. Významnou součástí jejich hraní je neustálá snaha o dosahování vysokých výkonů, srovnávání s výkony druhých hráčů. Při hraní však nezůstáváme pouze v oblasti vizuální, ale do hry nás vtahují také estetické a emocionální prožitky. Počítačové hry však jsou přirozeným marginálním objektem. Objektem na hranici mezi technickou dokonalostí a lidskou fantazií, tvořivostí a hravostí. Jejich prostřednictvím tak dochází ke střetům mezi nejmodernější technologií na straně jedné a lidskou přirozeností na straně druhé. Hraní počítačových her umožňuje přirozený přechod mezi starým a novým paradigmatem. Počítačové hry jsou velmi podobné dnešnímu světu. Nabízejí nepřeberné množství informací, jež musí člověk za krátký okamžik zpracovat a dospět k nejefektivnějšímu řešení. Nutí nás k orientaci v prostředí, které je nejasné a plné pravděpodobností. Hraní počítačových her nám dává jednu neocenitelnou možnost, která se v našem reálném světě vyskytuje velmi zřídka - korekci chyb. V počítačových hrách si můžeme vše vyzkoušet nanečisto. Jakoukoliv chybu lze napravit prostým zmáčknutím tlačítka LOAD. Jedinečná šance, jak si vyzkoušet účinek svého jednání na další události. Tato jedinečnost činí z počítačových her nástroj připravující lidstvo pro nové tisíciletí. Počítačové hry jsou součástí zábavy, jsou hračkami. Hračkami, které nás připravují na budoucnost. Pohlédneme-li do budoucnosti optikou sci-fi, možná právě hra bude jedním z důležitých prostředků zajišťujících vývoj a přežití lidstva.
Abstract (in English)
Why are parents so nervous because of playing of computer games of their children? Are computer games dangerous for children? Are there any benefits on playing computer games?
Links
GA406/98/1007, research and development projectName: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci
PrintDisplayed: 18/6/2024 16:18