VACULÍK, Martin. Ve světě počítačových her. Psychologie dnes. Praha: Portál, 2002, roč. 6/2002, č. 6, s. 16-17. ISSN 1211-5886.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Ve světě počítačových her
Název anglicky The world of computer games
Autoři VACULÍK, Martin (203 Česká republika, garant).
Vydání Psychologie dnes, Praha, Portál, 2002, 1211-5886.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/02:00008384
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky computer games; adolescence
Štítky adolescence, computer games
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D., učo 18373. Změněno: 26. 11. 2006 21:34.
Anotace
Počítačové hry jsou jedním z produktů industriální, technické společnosti. Významnou součástí jejich hraní je neustálá snaha o dosahování vysokých výkonů, srovnávání s výkony druhých hráčů. Při hraní však nezůstáváme pouze v oblasti vizuální, ale do hry nás vtahují také estetické a emocionální prožitky. Počítačové hry však jsou přirozeným marginálním objektem. Objektem na hranici mezi technickou dokonalostí a lidskou fantazií, tvořivostí a hravostí. Jejich prostřednictvím tak dochází ke střetům mezi nejmodernější technologií na straně jedné a lidskou přirozeností na straně druhé. Hraní počítačových her umožňuje přirozený přechod mezi starým a novým paradigmatem. Počítačové hry jsou velmi podobné dnešnímu světu. Nabízejí nepřeberné množství informací, jež musí člověk za krátký okamžik zpracovat a dospět k nejefektivnějšímu řešení. Nutí nás k orientaci v prostředí, které je nejasné a plné pravděpodobností. Hraní počítačových her nám dává jednu neocenitelnou možnost, která se v našem reálném světě vyskytuje velmi zřídka - korekci chyb. V počítačových hrách si můžeme vše vyzkoušet nanečisto. Jakoukoliv chybu lze napravit prostým zmáčknutím tlačítka LOAD. Jedinečná šance, jak si vyzkoušet účinek svého jednání na další události. Tato jedinečnost činí z počítačových her nástroj připravující lidstvo pro nové tisíciletí. Počítačové hry jsou součástí zábavy, jsou hračkami. Hračkami, které nás připravují na budoucnost. Pohlédneme-li do budoucnosti optikou sci-fi, možná právě hra bude jedním z důležitých prostředků zajišťujících vývoj a přežití lidstva.
Anotace anglicky
Why are parents so nervous because of playing of computer games of their children? Are computer games dangerous for children? Are there any benefits on playing computer games?
Návaznosti
GA406/98/1007, projekt VaVNázev: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 13:57