Detailed Information on Publication Record
2003
V roli vysokoškolského učitele
STRÁNSKÝ, Zdeněk and Vlastimil ŠVECBasic information
Original name
V roli vysokoškolského učitele
Name (in English)
In the role of university teacher
Authors
STRÁNSKÝ, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor) and Vlastimil ŠVEC (203 Czech Republic)
Edition
Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, p. 107-116, 2003
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
80-210-3130-1
Keywords in English
university teacher; pedagogical activity; self-reflection; feedback
Změněno: 20/6/2007 09:11, PhDr. Zdeněk Stránský
V originále
Role vysokoškolského učitele se stává stále náročnějším povoláním. Jedním z východisek zdokonalování jeho pedagogické činnosti je sebepoznání-sebereflexe. Článek uvádí některé zpětnovazební informace o pedagogické činnosti vysokoškolského učitele a náměty k jejich získání a využití.
In English
The proffesion of University teacher becomes more demanding. The starting point for an improvement of his or her educational activities is self-understanding - self-reflection. This article presents some feed-back information from teaching process of University teachers and brings also some new themes for obtaining and using such information.