D 2003

V roli vysokoškolského učitele

STRÁNSKÝ, Zdeněk and Vlastimil ŠVEC

Basic information

Original name

V roli vysokoškolského učitele

Name (in English)

In the role of university teacher

Authors

STRÁNSKÝ, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor) and Vlastimil ŠVEC (203 Czech Republic)

Edition

Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, p. 107-116, 2003

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

80-210-3130-1

Keywords in English

university teacher; pedagogical activity; self-reflection; feedback
Změněno: 20/6/2007 09:11, PhDr. Zdeněk Stránský

Abstract

V originále

Role vysokoškolského učitele se stává stále náročnějším povoláním. Jedním z východisek zdokonalování jeho pedagogické činnosti je sebepoznání-sebereflexe. Článek uvádí některé zpětnovazební informace o pedagogické činnosti vysokoškolského učitele a náměty k jejich získání a využití.

In English

The proffesion of University teacher becomes more demanding. The starting point for an improvement of his or her educational activities is self-understanding - self-reflection. This article presents some feed-back information from teaching process of University teachers and brings also some new themes for obtaining and using such information.