STRÁNSKÝ, Zdeněk and Vlastimil ŠVEC. V roli vysokoškolského učitele (In the role of university teacher). In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita, 2003, p. 107-116. ISBN 80-210-3130-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name V roli vysokoškolského učitele
Name (in English) In the role of university teacher
Authors STRÁNSKÝ, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor) and Vlastimil ŠVEC (203 Czech Republic).
Edition Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, p. 107-116, 2003.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 80-210-3130-1
Keywords in English university teacher; pedagogical activity; self-reflection; feedback
Tags feedback, pedagogical activity, self-reflection, university teacher
Changed by Changed by: PhDr. Zdeněk Stránský, učo 696. Changed: 20/6/2007 09:11.
Abstract
Role vysokoškolského učitele se stává stále náročnějším povoláním. Jedním z východisek zdokonalování jeho pedagogické činnosti je sebepoznání-sebereflexe. Článek uvádí některé zpětnovazební informace o pedagogické činnosti vysokoškolského učitele a náměty k jejich získání a využití.
Abstract (in English)
The proffesion of University teacher becomes more demanding. The starting point for an improvement of his or her educational activities is self-understanding - self-reflection. This article presents some feed-back information from teaching process of University teachers and brings also some new themes for obtaining and using such information.
PrintDisplayed: 15/5/2024 01:42