ČECH, Tomáš. Postoje učitelů 1. stupně základních škol k problematice drog a zdraví jako východisko k profilování protidrogové výchovy (Projection of topics of drug education in curriculum of the first level of basic school). In Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní VIII. Bratislava: PdF UK. p. 96-100. ISBN 80-969146-0-X. 2004.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Postoje učitelů 1. stupně základních škol k problematice drog a zdraví jako východisko k profilování protidrogové výchovy
Name (in English) Projection of topics of drug education in curriculum of the first level of basic school
Authors ČECH, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Bratislava, Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní VIII, p. 96-100, 5 pp. 2004.
Publisher PdF UK
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/04:00009895
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-969146-0-X
Keywords in English health; healthy life-style; drugs; anti-drug education; primary drug prevention; positions and attitudes; framework education programme; curriculum
Tags anti-drug education, curriculum, drugs, framework education programme, health, healthy life-style, positions and attitudes, primary drug prevention
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D., učo 15881. Changed: 26/10/2004 18:19.
Abstract
Problematika zdraví a zdravého životního stylu se stává důležitou součástí vzdělávacího obsahu na základních školách. Její důležitou částí se jeví rovněž protidrogová výchova, především pak na I. stupni základních škol, kde ovšem postrádá ucelenou koncepci. Autor se v příspěvku zabývá zkoumáním postojů učitelů I. stupně ZŠ k problematice drog a zdraví - postojů učitelů jako možných realizátorů protidrogové výchovy a jako východiska jejího profilování.
Abstract (in English)
Health and healthy life-style are becoming an important part of educational content at the Czech basic school. Very important is the anti-drug education, before all at the primary level, where on the other hand the anti-drug education has no unified concept. The author focuses on the attitudes of primary teachers on the drug and health issues - teachers are regarded as possible implementers of anti-drug education and as a base for the new profile of anti-drug education.
Links
MSM 144100001, plan (intention)Name: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Teachers and Health
PrintDisplayed: 20/4/2024 05:55