POL, Milan, Petr NOVOTNÝ, Jiří ZOUNEK a Lenka HLOUŠKOVÁ. Na kom stojí kultura současné české školy? (Očima ředitelů škol). In Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. s. 1-11, 12 s. ISBN 80-7315-046-8. 2003.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Na kom stojí kultura současné české školy? (Očima ředitelů škol)
Název anglicky Whom Rests Czech school Culture On? (Head-teachers view)
Autoři POL, Milan (203 Česká republika, garant), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika), Jiří ZOUNEK (203 Česká republika) a Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Brno, Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání, od s. 1-11, 12 s. 2003.
Nakladatel Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/03:00019735
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 80-7315-046-8
Klíčová slova anglicky school culture; head-teacher; school
Štítky head-teacher, school, school culture
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Změněno: 18. 6. 2008 16:05.
Anotace
Příspěvek je dalším z dílčích výstupů tříletého projektu , který je zaměřen na poznání kultury české školy a na strategie jejího rozvoje. Na základě výpovědí ředitelů o hlavních skupinách aktérů ve školním životě jsme popsali kulturu české školy coby pedagogickou kulturu s více či méně výraznými akcenty na kulturu dospělých. V tomto příspěvku si ale také všímáme, že pohledy ředitelů jsou vzájemně výrazně rozdílné. Proto s využitím analýzy výpovědí ředitelů o prioritách jejich řídící práce pojmenováváme čtyři typy ředitelů a hledáme shody a rozdíly v jejich postojích k otázce na kom stojí kultura současné české školy?
Anotace anglicky
This contribution is another partial outcome of a three-year-project aimed at the recognition of the culture of Czech schools and its development strategies. Based on the head-teachers evidence of the main groups of school life agents, we have described the culture of Czech schools as an educational culture with more or less significant accents on the culture of the adults. The below contribution shows, however, that the head-teachers opinions vary abundantly. This is why we analyse their comments on the priorities of their managing jobs in order to define four types of head-teachers, exploring the conformity or diversity in their attitudes to the question of whom rests todays Czech school culture on?
Návaznosti
GA406/01/1078, projekt VaVNázev: Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
Investor: Grantová agentura ČR, Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 05:02