Detailed Information on Publication Record
2003
Na kom stojí kultura současné české školy? (Očima ředitelů škol)
POL, Milan, Petr NOVOTNÝ, Jiří ZOUNEK and Lenka HLOUŠKOVÁBasic information
Original name
Na kom stojí kultura současné české školy? (Očima ředitelů škol)
Name (in English)
Whom Rests Czech school Culture On? (Head-teachers view)
Authors
POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor), Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic), Jiří ZOUNEK (203 Czech Republic) and Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Brno, Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání, p. 1-11, 12 pp. 2003
Publisher
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/03:00019735
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
80-7315-046-8
Keywords in English
school culture; head-teacher; school
Tags
Změněno: 18/6/2008 16:05, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
Příspěvek je dalším z dílčích výstupů tříletého projektu , který je zaměřen na poznání kultury české školy a na strategie jejího rozvoje. Na základě výpovědí ředitelů o hlavních skupinách aktérů ve školním životě jsme popsali kulturu české školy coby pedagogickou kulturu s více či méně výraznými akcenty na kulturu dospělých. V tomto příspěvku si ale také všímáme, že pohledy ředitelů jsou vzájemně výrazně rozdílné. Proto s využitím analýzy výpovědí ředitelů o prioritách jejich řídící práce pojmenováváme čtyři typy ředitelů a hledáme shody a rozdíly v jejich postojích k otázce na kom stojí kultura současné české školy?
In English
This contribution is another partial outcome of a three-year-project aimed at the recognition of the culture of Czech schools and its development strategies. Based on the head-teachers evidence of the main groups of school life agents, we have described the culture of Czech schools as an educational culture with more or less significant accents on the culture of the adults. The below contribution shows, however, that the head-teachers opinions vary abundantly. This is why we analyse their comments on the priorities of their managing jobs in order to define four types of head-teachers, exploring the conformity or diversity in their attitudes to the question of whom rests todays Czech school culture on?
Links
GA406/01/1078, research and development project |
|