ČECH, Tomáš. Protidrogová výchova na I. stupni ZŠ - komfort nebo nutnost? (Drug education in the conditions of the first level of basic schools - amenities or necessity?). In Švec, V.; Knotová, D.; Prokop, J. (ed.) Výchova v kontextu sociálních proměn. Brno: Konvoj, 2004, p. 115-120. ISBN 80-7302-087-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Protidrogová výchova na I. stupni ZŠ - komfort nebo nutnost?
Name (in English) Drug education in the conditions of the first level of basic schools - amenities or necessity?
Authors ČECH, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Švec, V.; Knotová, D.; Prokop, J. (ed.) Výchova v kontextu sociálních proměn, p. 115-120, 6 pp. 2004.
Publisher Konvoj
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/04:00009938
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7302-087-4
Keywords in English drugs; drug addiction; prevention; drug education; school; family; curriculum; education
Tags curriculum, drug addiction, drug education, drugs, Education, Family, prevention, school
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D., učo 15881. Changed: 29/7/2008 21:51.
Abstract
Současná společenská realita postrádá koncepčnější přístup v realizaci primární drogové prevence ve školách. Realizované aktivity jsou neúčinné a je pro ně příznačná neodbornost. Často je primární prevence směřována až na 2. stupeň škol, což je s ohledem na vývoj společnosti a drogové problematiky velmi pozdní věk. Do popředí zájmu se dostává význam protidrogové výchovy jako nezbytné složky výchovy, které v praxi chybí ucelenější koncepce.
Abstract (in English)
The prime drug prevention is often aimed to the second level of basic schools that is too late, with reference to the development of society and drug problems. The sense of drug education, as an inevitable part of education that misses the comprehensive conception in practice, is getting to the center of the interest. The author employs himself in his paper by its realization in the conditions of the first level of basic school.
Links
MSM 144100001, plan (intention)Name: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Teachers and Health
PrintDisplayed: 25/4/2024 18:35