Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{493316, author = {Tyrlík, Mojmír and Kukla, Lubomír}, address = {Brno}, booktitle = {Sborník prací FF Brněnské univerzity, P4}, keywords = {ELSPAC; sexual abuse;social pathology}, language = {cze}, location = {Brno}, pages = {7-15}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Pohlavní zneužívání dívek a chlapců : Příspěvek k metodice výzkumu}, year = {2000} }
TY - JOUR ID - 493316 AU - Tyrlík, Mojmír - Kukla, Lubomír PY - 2000 TI - Pohlavní zneužívání dívek a chlapců : Příspěvek k metodice výzkumu PB - Masarykova univerzita CY - Brno KW - ELSPAC KW - sexual abuse;social pathology N2 - Soubor 5172 žen a jejich 4770 mužských partnerů účastnících se výzkumu ELSPAC odpovídal na otázky popisující různé formy sexuálního zneužívání. Výčet situací obsahoval jak kontaktní, tak nekontaktní formy. Muži a ženy odpovídali , zda se tak k nim někdo choval, co to bylo za osobu a v jakém věku k této situaci došlo poprvé. Kromě toho byla položena přímá otázka na sexuální zneužívání. Srovnali jsme odpovědi, jak na chování popisující sexuální zneužívání , tak i přímou otázku o sexuálním zneužívání. Nalezli jsme důležité odlišnosti z pohledu položení otázky. Pouze 15 % žen a 7 % mužů, kteří byli obětí kontaktní sexuální ataky, odpovědělo pozitivně na otázku, zda byli někdy sexuálně zneužiti. V případě bezkontaktní ataky je toto percentuelní zastoupení ještě nižší: 1,9 % žen a 2 % mužů. Můžeme uzavřít, že sexuální zneužívání jako pojem není vždy všeobecně chápán. Výsledky výzkumu o sexuálním zneužívání jsou závislé na tom, zda respondenti chápou pojem sexuální zneužívání. Proto jsme také předložili respondentům jak popis chování, které popisuje sexuální zneužívání tak také přímou otázku, zda byl nebo ne sexuálně zneužit. Z tohoto pohledu obě cesty výzkumu je vhodné kombinovat. ER -
TYRLÍK, Mojmír and Lubomír KUKLA. Pohlavní zneužívání dívek a chlapců : Příspěvek k metodice výzkumu (Sexual Abuse of Girls and Boys : A Contribution to Research Methodology). In \textit{Sborník prací FF Brněnské univerzity, P4}. Brno: Masarykova univerzita, 2000, p.~7-15.
|