Detailed Information on Publication Record
2004
Co má společného individuální akční plán a úkolově orientovaný přístup?
HORÁK, PavelBasic information
Original name
Co má společného individuální akční plán a úkolově orientovaný přístup?
Name (in English)
What does Individual Action Plan has to do with Task-centred Approach ?
Authors
HORÁK, Pavel (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Časopis sociální práce|Sociálna práca, Brno, ASVSP, 2004, 1213-6204
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50000 5. Social Sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/04:00025475
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords in English
Individual action plan; task centred approach; implementation of public programs; employment offices
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 21/12/2008 23:02, PhDr. Pavel Horák, Ph.D.
V originále
Cílem tohoto článku je provést srovnání designu a filozofie individuálních akčních plánů aplikovaných v ČR a v zemích EU v oblasti politiky zaměstnanosti s úkolově orientovaným přístupem jakožto tradiční metodou využívanou v oblasti sociální práce. Srovnání obou přístupů provádíme prostřednictvím prezentace jejich cílů, funkcí a dílčích charakteristik. Z výsledků vyplývá, že obě pracovní strategie jsou v prostředí České republiky totožné. Během implementace individuálních akčních plánů na vybraných úřadech práce v ČR, kterého jsme byli svědky, jsme zaznamenali nepochopení její filozofie a z ní plynoucí neefektivnosti jednotlivými zprostředkovateli práce. V závěru stati proto uvádíme doporučení, která by zlepšila jak informovanost pracovníků úřadů práce, tak i celkovou kvalitu poskytovaných služeb zavedením standardů kvality sociálních služeb.
In English
The aim of this paper is to compare Individual Action Plan used in employment policy field with task-centred approach used in social work field in lines of their design and philosophy. We have successfully tested our assertion that these two working methods are mutually very similar (if not identical). In the end we summarize our results and offer following two recommendations to adoption: (1) inform street-level bureaucrats in public employment services (PES) with the philosophy of task-centred approach and (2) ruminate on implementation of quality standards, a tool supervising service quality provided by street-level bureaucrats in PES.
Links
MSM 142300001, plan (intention) |
|