Detailed Information on Publication Record
2004
"Ráda bych Vám pomohla, ale ..." Dilemata práce s klienty v organizacích.
MUSIL, LiborBasic information
Original name
"Ráda bych Vám pomohla, ale ..." Dilemata práce s klienty v organizacích.
Name in Czech
"Ráda bych Vám pomohla, ale ..." Dilemata práce s klienty v organizacích
Name (in English)
"I would like to help you, but ..." Dilemmas of work with clients in organisations.
Authors
MUSIL, Libor (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, 243 pp. 2004
Publisher
Marek Zeman
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50000 5. Social Sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/04:00011404
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
80-903070-1-9
Keywords in English
organisational culture; work with clients; dilemmas of the work with clients; social work services
Změněno: 30/6/2009 10:44, prof. PhDr. Libor Musil, CSc.
V originále
Kniha je věnována otázce: "Která dilemata práce přístupu ke klientům mohou být podle dosavadního výzkumu pro pracovníky služeb sociální práce důležitá a jak jsou tito pracovníci zvyklí je v organizacích, kde pracují, řešit?" Autor popisuje "všední"(komplexní a zjednodušené cíle, množství a kvalita, neutralita a favoritismus, jednostrannost a symetrie vztahu s klientem, procedurální a situační přístup, materiální a nemateriální pomoc, zasáhnout a nezasáhnout) a "strategická"(veřejný a dílčí zájem, bezprostřední a zprostředkované cíle, řešení případu a sociální změna, změna klienta a změna prostředí) dilemata práce s klientem v organizacích služeb sociální práce.
In English
The book pays attention to the question: "What dilemmas of social work with clients are - in accordance with current research results - perceived as important by social workers and how are the employees of social work service agencies accustomed to manage them?" The author describes "everyday dilemmas" (those between "complex and simplified objectives", "quantity and quality", "neutrality and favouritism", "symmetric and asymmetric relation with the client", "procedural and situational approach", "material and non-material help", "act or not to act") and "strategic dilemmas" (those between "public and particular interest", "direct and indirect objectives", "solving the case and social change", "change of the client and change of social environment").
Links
GA403/99/0320, research and development project |
|