MUSIL, Libor. "Ráda bych Vám pomohla, ale ..." Dilemata práce s klienty v organizacích. Brno: Marek Zeman. 243 s. ISBN 80-903070-1-9. 2004.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název "Ráda bych Vám pomohla, ale ..." Dilemata práce s klienty v organizacích.
Název česky "Ráda bych Vám pomohla, ale ..." Dilemata práce s klienty v organizacích
Název anglicky "I would like to help you, but ..." Dilemmas of work with clients in organisations.
Autoři MUSIL, Libor (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, 243 s. 2004.
Nakladatel Marek Zeman
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/04:00011404
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 80-903070-1-9
Klíčová slova anglicky organisational culture; work with clients; dilemmas of the work with clients; social work services
Štítky Organisational culture, social work services, work with clients
Změnil Změnil: prof. PhDr. Libor Musil, CSc., učo 568. Změněno: 30. 6. 2009 10:44.
Anotace
Kniha je věnována otázce: "Která dilemata práce přístupu ke klientům mohou být podle dosavadního výzkumu pro pracovníky služeb sociální práce důležitá a jak jsou tito pracovníci zvyklí je v organizacích, kde pracují, řešit?" Autor popisuje "všední"(komplexní a zjednodušené cíle, množství a kvalita, neutralita a favoritismus, jednostrannost a symetrie vztahu s klientem, procedurální a situační přístup, materiální a nemateriální pomoc, zasáhnout a nezasáhnout) a "strategická"(veřejný a dílčí zájem, bezprostřední a zprostředkované cíle, řešení případu a sociální změna, změna klienta a změna prostředí) dilemata práce s klientem v organizacích služeb sociální práce.
Anotace anglicky
The book pays attention to the question: "What dilemmas of social work with clients are - in accordance with current research results - perceived as important by social workers and how are the employees of social work service agencies accustomed to manage them?" The author describes "everyday dilemmas" (those between "complex and simplified objectives", "quantity and quality", "neutrality and favouritism", "symmetric and asymmetric relation with the client", "procedural and situational approach", "material and non-material help", "act or not to act") and "strategic dilemmas" (those between "public and particular interest", "direct and indirect objectives", "solving the case and social change", "change of the client and change of social environment").
Návaznosti
GA403/99/0320, projekt VaVNázev: Kultura pracovišť nabízejících služby sociální práce
Investor: Grantová agentura ČR, Kultura pracovišť nabízejících služby sociální práce
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 14:15