B 2004

"Ráda bych Vám pomohla, ale ..." Dilemata práce s klienty v organizacích.

MUSIL, Libor

Basic information

Original name

"Ráda bych Vám pomohla, ale ..." Dilemata práce s klienty v organizacích.

Name in Czech

"Ráda bych Vám pomohla, ale ..." Dilemata práce s klienty v organizacích

Name (in English)

"I would like to help you, but ..." Dilemmas of work with clients in organisations.

Authors

MUSIL, Libor (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, 243 pp. 2004

Publisher

Marek Zeman

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50000 5. Social Sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14230/04:00011404

Organization unit

Faculty of Social Studies

ISBN

80-903070-1-9

Keywords in English

organisational culture; work with clients; dilemmas of the work with clients; social work services
Změněno: 30/6/2009 10:44, prof. PhDr. Libor Musil, CSc.

Abstract

V originále

Kniha je věnována otázce: "Která dilemata práce přístupu ke klientům mohou být podle dosavadního výzkumu pro pracovníky služeb sociální práce důležitá a jak jsou tito pracovníci zvyklí je v organizacích, kde pracují, řešit?" Autor popisuje "všední"(komplexní a zjednodušené cíle, množství a kvalita, neutralita a favoritismus, jednostrannost a symetrie vztahu s klientem, procedurální a situační přístup, materiální a nemateriální pomoc, zasáhnout a nezasáhnout) a "strategická"(veřejný a dílčí zájem, bezprostřední a zprostředkované cíle, řešení případu a sociální změna, změna klienta a změna prostředí) dilemata práce s klientem v organizacích služeb sociální práce.

In English

The book pays attention to the question: "What dilemmas of social work with clients are - in accordance with current research results - perceived as important by social workers and how are the employees of social work service agencies accustomed to manage them?" The author describes "everyday dilemmas" (those between "complex and simplified objectives", "quantity and quality", "neutrality and favouritism", "symmetric and asymmetric relation with the client", "procedural and situational approach", "material and non-material help", "act or not to act") and "strategic dilemmas" (those between "public and particular interest", "direct and indirect objectives", "solving the case and social change", "change of the client and change of social environment").

Links

GA403/99/0320, research and development project
Name: Kultura pracovišť nabízejících služby sociální práce
Investor: Czech Science Foundation, The culture of social-work services