D 2003

K roli ICT v klíčových oblastech fungování školy a její kultury

ZOUNEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

K roli ICT v klíčových oblastech fungování školy a její kultury

Název anglicky

On the role of ICT in the key areas of school operation and its culture

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, 11. konference ČAPV: Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání: Sborník referátů, od s. 1-7, 8 s. 2003

Nakladatel

Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/00216224:14210/03:00019751

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

ICT; school; school management; headmaster; school culture; learning; teaching; teacher

Štítky

headmaster, ICT, learning, school, school culture, school management, teacher, teaching
Změněno: 1. 2. 2006 14:29, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Příspěvek je jedním z prvních výsledků výzkumného projektu s názvem Informační a komunikační technologie a kultura školy (K roli informačních a komunikačních technologií v rozvoji kultury české školy). Autor v něm navazuje na dílčí výsledky výzkumného projektu Kultura české školy a strategie jejího rozvoje, jehož je spoluřešitelem a v rámci něhož byly identifikovány klíčové oblasti fungování školy a její kultury v českém prostředí, jedná se o následující oblasti: "shoda lidí na hlavních principech fungování školy", "vytváření a naplňování představy o tom, kam by měla škola směřovat (vize školy)", "otevřenost koly vůči okolí, prostředí podporující učení a vyučování" a "řízení školy".V příspěvku si autor klade otázky, zda a jak reflektují roli ICT ve školách odborné pedagogické časopisy, odborná literatura a další relevantní prameny. Nálezy získané obsahovou analýzou těchto zdrojů pak budou vztaženy k jednotlivým oblastem fungování školy s cílem naznačit, v jakých oblastech se ICT významně projevují a kde je možné hledat jejich potenciál.

Anglicky

The contribution is one of the partial outcomes of a three-year project called Information and Communication Technologies (ICT) and School Culture (Towards the Role of Informational and Communication Technologies in the development of Czech school culture). The results of the pre-research phase indicate the areas seen by the headmasters as showing significant potential for ICT, but also the areas perceived as being limited and the overall significance of ICT for the development of school and its culture.

Návaznosti

GP406/03/P119, projekt VaV
Název: Informační a komunikační technologie a kultura školy. K roli informačních a komunikačních technologií v rozvoji kultury české školy
Investor: Grantová agentura ČR, Informační a komunikační technologie a kultura školy. K roli informačních a komunikačních technologií v rozvoji kultury české školy
Zobrazeno: 12. 11. 2024 18:55