Detailed Information on Publication Record
2003
K roli ICT v klíčových oblastech fungování školy a její kultury
ZOUNEK, JiříBasic information
Original name
K roli ICT v klíčových oblastech fungování školy a její kultury
Name (in English)
On the role of ICT in the key areas of school operation and its culture
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, 11. konference ČAPV: Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání: Sborník referátů, p. 1-7, 8 pp. 2003
Publisher
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/03:00019751
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords in English
ICT; school; school management; headmaster; school culture; learning; teaching; teacher
Tags
Změněno: 1/2/2006 14:29, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Příspěvek je jedním z prvních výsledků výzkumného projektu s názvem Informační a komunikační technologie a kultura školy (K roli informačních a komunikačních technologií v rozvoji kultury české školy). Autor v něm navazuje na dílčí výsledky výzkumného projektu Kultura české školy a strategie jejího rozvoje, jehož je spoluřešitelem a v rámci něhož byly identifikovány klíčové oblasti fungování školy a její kultury v českém prostředí, jedná se o následující oblasti: "shoda lidí na hlavních principech fungování školy", "vytváření a naplňování představy o tom, kam by měla škola směřovat (vize školy)", "otevřenost koly vůči okolí, prostředí podporující učení a vyučování" a "řízení školy".V příspěvku si autor klade otázky, zda a jak reflektují roli ICT ve školách odborné pedagogické časopisy, odborná literatura a další relevantní prameny. Nálezy získané obsahovou analýzou těchto zdrojů pak budou vztaženy k jednotlivým oblastem fungování školy s cílem naznačit, v jakých oblastech se ICT významně projevují a kde je možné hledat jejich potenciál.
In English
The contribution is one of the partial outcomes of a three-year project called Information and Communication Technologies (ICT) and School Culture (Towards the Role of Informational and Communication Technologies in the development of Czech school culture). The results of the pre-research phase indicate the areas seen by the headmasters as showing significant potential for ICT, but also the areas perceived as being limited and the overall significance of ICT for the development of school and its culture.
Links
GP406/03/P119, research and development project |
|