FILIP, Miroslav. Revize testu sémantické výběru. In Sociální procesy a osobnost. Brno: Psychologický ústav FF MU v Brně, 2003, s. 73-80. ISBN 80-86633-09-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Revize testu sémantické výběru
Název anglicky The revision of the semantic selection test
Autoři FILIP, Miroslav (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Sociální procesy a osobnost, s. 73-80, 2003.
Nakladatel Psychologický ústav FF MU v Brně
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/03:00009583
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 80-86633-09-8
Klíčová slova anglicky semantic selection test; psychodiagnostics; test construction
Štítky psychodiagnostics, Semantic selection test, test construction
Změnil Změnil: Mgr. Miroslav Filip, Ph.D., učo 16377. Změněno: 20. 5. 2004 11:21.
Anotace
Poster se snaží představit přepracovanou verzi testu sémantického výběru. Navrhovaný přístup od původní verze testu přejímá pouze základní způsob sběru dat a je formulován obecněji jako celistvý diagnostický proces, který určuje pravidla konstrukce konkrétní verze testu pro danou situaci, způsob administrace, zacházení s daty, zobrazení výsledků a principy jejich interpretace. Celková koncepce testu je ovlivněna konstruktivistickou teorií G.A. Kellyho, konkrétní postupy využívají pravděpodobnostní přístup v měření a tzv. formální pojmovou analýzu. Výsledkem je alternativní způsob diagnostiky vhodný pro aplikaci v idiografickém výzkumu a v klinické praxi.
Anotace anglicky
The poster aims to introduce the innovated semantic selection test. The proposed approach takes only the basic principles from the original test. It is formulated more generally as a comprehensive diagnostic process which sets the guidelines for the construction of specific test in a specific situation, the way of its administration, data-analysis, display of results and their interpretation. The whole conception of the test is influenced by G.A. Kelly's constructivism. Techniques of item-analysis are based on the probabilistic approach to measurement and on the formal concept analysis. The result represents an alternative method to standard tests and questionnaires which could be usefully applied in idiographic research and in the clinical praxis.
Návaznosti
LN00A023, projekt VaVNázev: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
VytisknoutZobrazeno: 29. 9. 2024 17:25