JEŽEK, Stanislav. Psychosociální klima školy I. (Psychosocial school climate I.). Ježek S. (Ed.). Brno: MSD Brno s.r.o., 2003, 152 pp. Sborník příspěvků. ISBN 8086633136.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Psychosociální klima školy I.
Name (in English) Psychosocial school climate I.
Authors JEŽEK, Stanislav (203 Czech Republic, guarantor).
Ježek S. (Ed.).
Edition Brno, 152 pp. Sborník příspěvků, 2003.
Publisher MSD Brno s.r.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/03:00008683
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 8086633136
Keywords in English school climate; measurement; hidden curriculum; school environment
Tags hidden curriculum, measurement, school climate, school environment
Changed by Changed by: doc. Mgr. Stanislav Ježek, Ph.D., učo 18832. Changed: 17/6/2009 09:00.
Abstract
Sborník příspěvků vzniklých v prvním roce řešení grantového projektu GAČR č. 406/03/0940. Příspěvky se týkají především možností konceptualizace psychosociálního klimatu školy jako určité podmožiny prostředí školy a implikací těchto konceptualizací pro měření či diagnostiku tohoto konstruktu. Seznam příspěvků: S. Ježek - Možnosti konceptualizace školního klimatu; J. Mareš - Diagnostika sociálního klimatu školy; H. Grecmanová - Klima školy v německé pedagogické literatuře; J. Mareš - Zamyšlení nad pojmem klima školy; J. Mareš, M, Rybářová - Skryté kurikulum - málo známý parametr klimatu vysoké školy; P. Urbánek - K metodologickým otázkám měření klimatu učitelských sborů; J. Mareš - Sociální prostředí školy a jeho prezentace ve virtuální prostředí internetu; J. Mareš - Anglicko-český slovníček pojmů souvisejících s klimatem školy.
Abstract (in English)
An edited volume of papers written during the 1st year of the GACR grant project 406/03/0940. Papers deal with the possible approaches towards conceptualising school climate and the implications of these conceptualisations for the assessment of this construct.
Links
GA406/03/0940, research and development projectName: Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence
Investor: Czech Science Foundation, Psychological and social school climate - theory, assessment, possible interventions
PrintDisplayed: 12/5/2024 07:56