Sborník příspěvků vzniklých v prvním roce řešení grantového projektu GAČR č. 406/03/0940. Příspěvky se týkají především možností konceptualizace psychosociálního klimatu školy jako určité podmožiny prostředí školy a implikací těchto konceptualizací pro měření či diagnostiku tohoto konstruktu. Seznam příspěvků: S. Ježek - Možnosti konceptualizace školního klimatu; J. Mareš - Diagnostika sociálního klimatu školy; H. Grecmanová - Klima školy v německé pedagogické literatuře; J. Mareš - Zamyšlení nad pojmem klima školy; J. Mareš, M, Rybářová - Skryté kurikulum - málo známý parametr klimatu vysoké školy; P. Urbánek - K metodologickým otázkám měření klimatu učitelských sborů; J. Mareš - Sociální prostředí školy a jeho prezentace ve virtuální prostředí internetu; J. Mareš - Anglicko-český slovníček pojmů souvisejících s klimatem školy.
In English
An edited volume of papers written during the 1st year of the GACR grant project 406/03/0940. Papers deal with the possible approaches towards conceptualising school climate and the implications of these conceptualisations for the assessment of this construct.
Links
GA406/03/0940, research and development project
Name: Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence
Investor: Czech Science Foundation, Psychological and social school climate - theory, assessment, possible interventions