J 2003

(Ne)viditelné vrstvy filmového obrazu. Storyboard, DVD a exhibicionistická rétorika hollywoodského filmu

SKOPAL, Pavel

Basic information

Original name

(Ne)viditelné vrstvy filmového obrazu. Storyboard, DVD a exhibicionistická rétorika hollywoodského filmu

Name (in English)

The (In)visible Layers of the Film Image. The Storyboard, DVD and the exhibitionistic rhetoric of Hollywood Cinema

Authors

SKOPAL, Pavel (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Iluminace. Časopis pro teorii, historii a estetiku filmu, Praha, Národní filmový archiv, 2003, 0862-397X

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

Literature, mass media, audio-visual activities

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/03:00030611

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords in English

DVD; cinema; Hollywood; storyboard

Tags

cinema, DVD, Hollywood, storyboard
Změněno: 29/3/2010 17:02, doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Text analyzuje na příkladu storyboardu obecnější fenomény na úrovni média (DVD), produkčních procesů, propagační strategie a samotné recepce. DVD není nabízeno jen jako alternativa k filmu v kině či jako suvenýr sloužící k připomenutí afektivní, kognitivní a tělesné zkušenosti kina, ale také např. jako filmová učebnice, která klade důraz na film jako artefakt, jako výsledek uplatnění specifických dovedností.

In English

On the case of storyboard, the paper analyse more general phenomena on the level of the media (DVD), production process, promotion strategy and the reception itself. DVD is not offered merely as an alternative to the cinema or as a souvenir serving to recall the affective, cognitive and corporeal experience received in the cinema, but also as a textbook on film emphasizing film as an artefact, as the result of the application of a particular skill and craftmanship.
Displayed: 31/10/2024 12:41