J
2003
(Ne)viditelné vrstvy filmového obrazu. Storyboard, DVD a exhibicionistická rétorika hollywoodského filmu
SKOPAL, Pavel
Basic information
Original name
(Ne)viditelné vrstvy filmového obrazu. Storyboard, DVD a exhibicionistická rétorika hollywoodského filmu
Name (in English)
The (In)visible Layers of the Film Image. The Storyboard, DVD and the exhibitionistic rhetoric of Hollywood Cinema
Edition
Iluminace. Časopis pro teorii, historii a estetiku filmu, Praha, Národní filmový archiv, 2003, 0862-397X
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
Literature, mass media, audio-visual activities
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/03:00030611
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords in English
DVD; cinema; Hollywood; storyboard
V originále
Text analyzuje na příkladu storyboardu obecnější fenomény na úrovni média (DVD), produkčních procesů, propagační strategie a samotné recepce. DVD není nabízeno jen jako alternativa k filmu v kině či jako suvenýr sloužící k připomenutí afektivní, kognitivní a tělesné zkušenosti kina, ale také např. jako filmová učebnice, která klade důraz na film jako artefakt, jako výsledek uplatnění specifických dovedností.
In English
On the case of storyboard, the paper analyse more general phenomena on the level of the media (DVD), production process, promotion strategy and the reception itself. DVD is not offered merely as an alternative to the cinema or as a souvenir serving to recall the affective, cognitive and corporeal experience received in the cinema, but also as a textbook on film emphasizing film as an artefact, as the result of the application of a particular skill and craftmanship.
Displayed: 31/10/2024 12:41