SKOPAL, Pavel. (Ne)viditelné vrstvy filmového obrazu. Storyboard, DVD a exhibicionistická rétorika hollywoodského filmu (The (In)visible Layers of the Film Image. The Storyboard, DVD and the exhibitionistic rhetoric of Hollywood Cinema). Iluminace. Časopis pro teorii, historii a estetiku filmu. Praha: Národní filmový archiv, 2003, vol. 15, No 4, p. 35-49. ISSN 0862-397X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name (Ne)viditelné vrstvy filmového obrazu. Storyboard, DVD a exhibicionistická rétorika hollywoodského filmu
Name (in English) The (In)visible Layers of the Film Image. The Storyboard, DVD and the exhibitionistic rhetoric of Hollywood Cinema
Authors SKOPAL, Pavel (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Iluminace. Časopis pro teorii, historii a estetiku filmu, Praha, Národní filmový archiv, 2003, 0862-397X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study Literature, mass media, audio-visual activities
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/03:00030611
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English DVD; cinema; Hollywood; storyboard
Tags cinema, DVD, Hollywood, storyboard
Changed by Changed by: doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D., učo 18130. Changed: 29/3/2010 17:02.
Abstract
Text analyzuje na příkladu storyboardu obecnější fenomény na úrovni média (DVD), produkčních procesů, propagační strategie a samotné recepce. DVD není nabízeno jen jako alternativa k filmu v kině či jako suvenýr sloužící k připomenutí afektivní, kognitivní a tělesné zkušenosti kina, ale také např. jako filmová učebnice, která klade důraz na film jako artefakt, jako výsledek uplatnění specifických dovedností.
Abstract (in English)
On the case of storyboard, the paper analyse more general phenomena on the level of the media (DVD), production process, promotion strategy and the reception itself. DVD is not offered merely as an alternative to the cinema or as a souvenir serving to recall the affective, cognitive and corporeal experience received in the cinema, but also as a textbook on film emphasizing film as an artefact, as the result of the application of a particular skill and craftmanship.
PrintDisplayed: 21/7/2024 21:21